Acquired Justice and Infused Justice according to Leonardo Polo
Main Article Content
Abstract
Downloads
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
The Publications Service of the University of Extremadura (the publishing house) retains the economic rights (copyright) of the works published in the Anuario de la Facultad de Derecho. Universidad de Extremadura.. The reuse of the content is allowed under a license:
CC BY
Recognition
This license allows others to distribute, remix, tweak and build upon your work, even for commercial purposes, as long as you are acknowledged as the author of the original creation. This is the most helpful license offered. The maximum dissemination and use of the materials subject to the license are recommended.
For more information, see the following links:
References
Aristotle. Nicomachean Ethics. Cambridge, MA: Harvard University Press, 2014. https://www.loebclassics.com/view/LCL073/1926/volume.xml
Arthur, James, Kristján Kristjánsson, Tom Harrison, Wouter Sanderse, and Daniel Wright. Teaching character and virtue in schools. New York: Routledge, 2016.
Castañeda, Daniel. “Requirements for the Study of Time and Action in Polo’s Notion of Law... and in Jurisprudence”. Journal of Polian Studies 1 (2014): 121-162. http://www.leonardopoloinstitute.org/uploads/1/8/2/5/18256211/time_and_action_in_polo%E2%80%99s_notion_of_law_(casta%C3%B1eda).pdf
Castilla, Blanca. “The Notion of Person and a Transcendental Anthropology, from Boethius to Polo”. Journal of Polian Studies 4 (2017): 81-118. http://www.leonardopoloinstitute.org/uploads/1/8/2/5/18256211/journal_of_polian_studies_4__2017__castilla.pdf
Chafuen, Alex. “A Philosopher for Supply Side Economics Tackles Inequality”. Forbes.com. July 25, 2018. https://www.forbes.com/sites/alejandro chafuen/2018/07/ 25/a-philosopher-for-supply-side-economics-tackles-inequality/?sh=437d97ab5bf4
Ferrer, Urbano. “El anclaje antropológico de la ética: dos contribuciones relevantes”. Studia Poliana 17 (2015): 191-207. https://revistas.unav.edu/ index.php/studia-poliana/article/view/1427
Iffland, Craig, and Juan Fernando Sellés. “Who Is Man. Polo and Personhood”. Journal of Polian Studies 4 (2017): 27-44. http://www.leonardopoloinstitu te.org/uploads/1/8/2/5/18256211/journal_of_polian_studies_4__2017__sell%C3%A9s___iffland.pdf
Manzanedo, Marcos F. “La justicia y la misericordia en Dios”. Angelicum 77, n. 3/4 (2000): 507-528. https://www.jstor.org/stable/44615315
Miller, David. “Justice”. The Stanford Encyclopedia of Philosophy. (Fall 2021 Edition), Edward N. Zalta (ed.). URL = https://plato.stanford.edu/archives/fall2021/entries/ justice/
Molina, Francisco. La sindéresis. Pamplona: Cuadernos de Anuario Filosófico, Servicio de Publicaciones de la Universidad de Navarra, 1999.
Polo, Leonardo. La articulación de lo público y lo privado. PAD, Universidad de Piura, Lima, 1-IX-1986. Pro manuscript.
Polo, Leonardo. La conexión de las virtudes. Universidad de Piura (Perí) 15-VIII-1995. Pro manuscript.
Polo, Leonardo. Ethics. A Modern Version of Its Classic Themes. Manila: Sinag-Tala Publishers, 2008.
Polo, Leonardo. “Friendship in Aristotle”. Journal of Polian Studies 1 (2014): 11-22. http://www.leonardopoloinstitute.org/uploads/1/8/2/5/18256211/friendship_in_aristotle_(leonardo_polo).pdf
Polo, Leonardo. Antropología Transcendental. In Obras Completas, vol. XV. Pamplona: Eunsa, 2015.
Polo, Leonardo. Epistemología, creación y divinidad. In Obras Completas, vol. XXVII. Pamplona: Eunsa, 2015.
Polo, Leonardo. Filosofía y economía. In Obras Completas, vol. XXV. Pamplona: Eunsa, 2015.
Polo, Leonardo. La esencia del hombre. In Obras Completas, vol. XXIII. Pamplona: Eunsa, 2015.
Polo, Leonardo. La persona humana y su crecimiento. La originalidad de la concepción cristiana de la existencia. In Obras Completas, vol. XIII. Pamplona: Eunsa, 2015.
Polo, Leonardo. Nominalismo, idealismo y realismo. In Obras completas vol. XIV. Pamplona: Eunsa, 2016.
Polo, Leonardo. Why a Transcendental Anthropology? South Bend, IN: Leonardo Polo Institute of Philosophy Press, 2016.
Polo, Leonardo. Persona y Libertad. In Obras Completas, vol. XIX. Pamplona: Eunsa, 2017.
Polo, Leonardo. Rich and Poor: Equality and Inequality. South Bend, IN: Leonardo Polo Institute of Philosophy Press, 2017.
Polo, Leonardo. Lecciones de ética. Ética, hacia una versión moderna de los temas clásicos, in Obras Completas, vol. XI. Pamplona: Eunsa, 2018.
Polo, Leonardo. El hombre en la historia. Ayudar a crecer. Antropología de la acción directiva. In Obras Completas vol. XVIII. Pamplona: Eunsa, 2019.
Polo, Leonardo. Having, Giving, Hoping. South Bend, IN: Leonardo Polo Institute of Philosophy Press, 2022 (in press).
Rawls, John. A Theory of Justice. Revised edition, Cambridge, MA: Harvard University Press, 1999.
Sellés, Juan Fernando. La virtud de la prudencia según Tomás de Aquino. Pamplona: Cuadernos de Anuario Filosófico, Servicio de Publicaciones de la Universidad de Navarra, 1991. https://dadun.unav.edu/bitstream/10171 /6095/1/90.pdf
Sellés, Juan Fernando. Los hábitos adquiridos. Las virtudes de la inteligencia y la voluntad según Tomás de Aquino. Pamplona: Cuadernos de Anuario Filosófico, Servicio de Publicaciones de la Universidad de Navarra, 1991. https://dadun.unav.edu/bitstream/ 10171/5587/1/118.pdf
Sellés, Juan Fernando. Razón teórica y razón práctica según Tomás de Aquino. Pamplona: Cuadernos de Anuario Filosófico, Servicio de Publicaciones de la Universidad de Navarra, 1999. https://dadun.unav.edu/bitstream/10171/ 4016/3/101.pdf
Sellés, Juan Fernando. Conocer y amar. Pamplona: Eunsa, 2000.
Sellés, Juan Fernando. “La sindéresis o razón natural como la apertura cognoscitiva de la persona humana a su propia naturaleza. Una propuesta desde Tomás de Aquino”. Revista española de filosofía medieval 10 (2003): 321-334. https://dialnet.unirioja. es/servlet/articulo?codigo=821635
Sellés, Juan Fernando. “El origen y el lugar del hábito de sabiduría. Su estudio según Tomás de Aquino”. Rivista di Filosofia Neo-scolastica 96, n. 1 (2004): 51-64. https://www.jstor.org/stable/43063046?seq=1#metadata_info_tab_contents
Sellés, Juan Fernando. “Acerca del saber hacer. Estudio del arte siguiendo a Tomás de Aquino”. Acta Philosophica 13/12 (2004): 125-137. https://www.actaphilosophica.it/ sites/default/ files/pdf/selles_2004_1-1.pdf
Sellés, Juan Fernando. “Unicidad e innatismo del hábito de los primeros principios. Un estudio desde el corpus tomista”. Thémata. Revista de Filosofía 34 (2005): 197-212. https://institucional.us.es/revistas/themata/34/1 1%20selles.pdf
Sellés, Juan Fernando. “La ciencia como hábito racional según Tomás de Aquino”. Communio 39, n. 2 (2007): 252-273.
Sellés, Juan Fernando. Los hábitos intelectuales según Tomás de Aquino. Eunsa: Pamplona, 2008.
Sellés, Juan Fernando. Anthropology for Rebels. Nairobi: Strathmore University Press, 2010.
Sellés, Juan Fernando. “La distinción entre la antropología y la ética”. Studia Poliana 13 (2011): 119-154. https://revistas.unav.edu/index.php/studia-poliana/article/view/2131
Sellés, Juan Fernando. “The Anthropological Foundation of Ethics and its Dualities”. Journal of Polian Studies 1 (2014): 47-77. http://www.leonar dopoloinstitute.org/ uploads/1/8/2/5/18256211/the_anthropological_foundation_of_ethi_cs_and_its_dualities_(j_f_sell%C3%A9s).pdf
Sellés, Juan Fernando y Gonzalo Alonso-Bastarreche. “Si la fidelidad es solo una virtud o algo más según Leonardo Polo”. Cauriensia 17 (2022): 565-584.
Saint Thomas Aquinas. Opera Omnia. Corpus Thomisticum. https://www.corpu sthomisticum.org/iopera.html.
Saint Thomas Aquinas. The Summa Theologiæ of St. Thomas Aquinas. Second and Revised Edition, 1920, Literally translated by Fathers of the English Dominican Province, Online Edition Copyright 2017 by Kevin Knight. https://www.newadvent.org/summa/.
Zorroza, Idoya. “Justice and Dominion in Light of Transcendental Anthropology”. Journal of Polian Studies 1 (2014): 93-104. http://www.leonardopoloinst itute.org/uploads/1/8/2/5/18256211/justice_and_dominion_(zorroza).pdf